Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013

Διόρθωση παραγωγής γραπτού λόγου (2)

Θέμα: Σχέσεις με καθηγητές και συμμαθητές/τριες
Επικοινωνιακό πλαίσιο: Ημερολόγιο


Ημερολόγιο :
Η συστηματική καταγραφή από έναν άνθρωπο των συναισθηματών, των σκέψεων και των γεγονότων της προσωπικής ζωής του ή και της δημόσιας ζωής. Ο χαρακτήρας τους είναι προσωπικός κι έτσι η γλώσσα του μπορεί να είναι συνθηματική και η γραφή τους υπαινικτική και ελλειπτική. Χαρακτηριστικό των ημερολογίων είναι ο εξομολογητικός τόνος, η υποκειμενική ματιά, η αποσπασματικότητα και η κυριαρχία του α' προσώπου. Τέλος, ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο των ημερολογίων είναι ο ακριβής προσδιορισμός του χρόνου συγγραφής κάθε καταχώρησης. "Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ" είναι το πιο γνωστό ημερολογιακό κείμενο της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

 
                                                                     Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου, στο δωμάτιό μου
   Αγαπητό μου ημερολόγιο,

Όταν στην αρχή της σχολικής χρονιάς βρέθηκα στο καινούριο περιβάλλον του γυμνασίου, αναζήτησα τους παλιούς γνωστούς μου για να στηριχτώ.Με λίγους από αυτούς είμαστε στο ίδιο τμήμα και βλεπόμαστε συνέχεια. Όμως έχω κάνει και καινούριες γνωριμίες.

Με κάποιες από τις παλιές μου φίλες κουβεντιάζουμε στα διαλείμματα για θέματα  που μας απασχολούν και γελάμε μα ό,τι αστείο συμβαίνει στο σχολείο. Άλλες συμμαθήτριες και φίλες παλιές μοιάζουν απόμακρες,  με καινούρια ενδιαφέροντα. Ελάχιστες είναι όσες δεν ταιριάζουμε ή αποδεικνύονται αδιάφορες ως ενοχλητικές.Αισθάνομαι σταδιακά να γίνομαι αποδεκτή από τις περισσότερες. Εκτός σχολείου με λίγες συναντιόμαστε τα απογεύματα ή τα Σαββατοκύριακαγια να παίξουμε ή να διασκεδάσουμε μαζί.Στις κουβέντες και στις βόλτες μας ανακατεύονται μερικές φορές και οι συμμαθητές μας, δίνοντας ιδιαίτερο χρώμα λόγω των διαφορετικών ενδιαφερόντων τους.

 Καθώς περνάει ο καιρός διαπιστώνω ότι η σχέση  με τους συμμαθητές μου έχει στρώσει. Δε μπορώ να πω το ίδιο και για τη σχέση μου με τους καθηγητές.Είναι τόσο διαφορετικοί από τους δασκάλους και τις δασκάλες που είχα στο δημοτικό! Ίσως, επειδή ο καθένας τους μας διδάσκει μόνο ένα-δύο μαθήματα, διαμορφώνεται άλλη επικοινωνία μαζί τους. Οι περισσότεροι παρουσιάζονται πιεστικοί: όλο διάβασμα και εργασίες απαιτούν! Φαίνεται να μην κατανοούν τις δυνατότητες και τις ανάγκες των μικρών μαθητών τους, αφού ζητούν διαρκώς περισσότερα.Ως πού θα πάει αυτό; αναρωτιέμαι όταν δεν αντέχω άλλο.Αρκετοί, πάλι, είναι οι αυστηροί, ενώ λίγοι οι χαμογελαστοί ή (ευτυχώς) οι αδιάφοροι.Μετρημένοι,τέλος, είναι όσοι μπορούν να εμπνεύσουν εμένα και τους συμμαθητές μου.Ευτυχώς αρκετοί παρουσιάζονται κεφάτοι και δραστήριοι και μοιάζουν να συνειδητοποιούν τις ιδιαίτερες δυσκολίες που έχει ένα πρωτάκι.Ανάλογα με την παρουσία του κάθε καθηγητή στην τάξη και τη συμπεριφορά του είναι και τα δικά μου αισθήματα: άλλους τους συμπαθώ ιδιαίτερα, σε άλλους είμαι επιφυλακτική,ενώ ελάχιστους-δεν στο κρύβω-δεν τους συμπαθώ, μάλλον τους απεχθάνομαι.


Το βλέπω ότι οι καθηγητές - οι πιο πολλοί τουλαχιστούν- μοχθούν να μας μεταδώσουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους καθώς και να διαμορφώσουν το χαρακτήρα μας, ο καθένας βάσει της προσωπικότητάς του.Αλλά θα επιθυμούσα να μπαίνουν στην τάξη χαμογελαστοί κι όχι σκυθρωποί, να επιβάλλουν την ησυχία με ήπιο τρόπο κι όχι φωνασκώντας, να προσφέρουν την καινούρια γνώση με ελκυστικό κι όχι βαρετό και απωθητικό τρόπο, να φέρονται με επιείκια, έγνοια, αγάπη και προπαντός σεβασμό κι ισότητα προς όλους μας. Έναν τέτοιο καθηγητή θα τον σεβόμουνα, θα τον άκουγα με προσοχή, θα έπαιρνα,νομίζω,εκτός από γνώσεις και το παράδειγμά του.Μέχρι να φτάσουν, όμως, οι καθηγητές μου σε αυτό το ιδανικό σημείο, τι να κάνω....Θα τους ανέχομαι όπως είναι: με τις φωνές, τα κρύα αστεία, την πίεση, τα καλά και τα κουσούρια τους. Οι γονείς μου συνέχεια μου επισημαίνουν να παίρνω από τον καθένα ό,τι μπορεί να μου δώσει. Αλλά αυτοί που δίνουν τόοοσο ωραίες συμβουλές δε βρίσκονται στην τάξη κάθε μέρα...!


Πολλά σου είπα απόψε, αγαπητό μου ημερολόγιο, ξαλαφρώνοντας από το βάρος των πολύπλοκων σχέσεων στο σχολείο.Σε αφήνω τώρα, γιατί έχω να μελετήσω ένα δύσκολο μάθημα, τη νεοελληνική γλώσσα, για μια στριφνή καθηγήτρια, που αύριο θα μας βάλει διαγώνισμα!
( Σκέψου, ημερολόγιό μου, να γίνω... καθηγήτρια!)
 
                                                                                                 Καληνύχτα :)





Διόρθωση 1ης Παραγωγής Γραπτού Λόγου
(ενδεικτικά)

                               Ναύπακτος   18/11/2013                                                  
                                               
Αγαπητέ/ή φίλε/η Χ,

Εδώ και λίγες εβδομάδες άρχισαν τα μαθήματα στο γυμνάσιο. Είμαι, πάλι, ‘πρωτάκι’.Θέλω, λοιπόν, να σου γράψω τα πρώτα νέα μου.

Η πρώτη μου επαφή με το γυμνάσιο ήταν το σχολικό κτήριο.Πρόκειται για ένα επιβλητικό, ευρύχωρο και καθαρό οικοδόμημα, που βρίσκεται μέσα στη φύση. Διαθέτει μεγάλο προαύλιο με γήπεδα καλαθοσφαίρησης, πετοσφαίρησης, χειροσφαίρησης,όπως τα χαρακτήρισε η γυμνάστριά μας.Οι αίθουσες, πάλι, είναι ευάερες, ευήλιες,ευρύχωρες, με μεγάλα παράθυρα, πίνακες μαρκαδόρου, ντουλάπες.Μερικές διαθέτουν διαδραστικούς πίνακες.Υπάρχουν, επίσης, αίθουσες-εργαστήρια για τη διδασκαλία μαθημάτων, όπως η πληροφορική, η τεχνολογία, η μουσική, οι  φυσικές επιστήμες, τα εικαστικά.

Ενώ το κτήριο μου έκανε θετική εντύπωση, δε μπορώ να πω το ίδιο και  για τα μαθήματα της α τάξης.Μου φαίνονται πολλά τα αντικείμενα που διδασκόμαστε, τα βιβλία είναι πολυσέλιδα, γεμάτα με ένα σωρό πληροφορίες, που xρειάζεται να μελετήσουμε. Ήδη άρχισαν τα διαγωνίσματα με πολλές απαιτήσεις κι έτσι ο ελεύθερος χρόνος το απόγευμα και τα Σαββατοκύριακα μειώθηκε κι άλλο!

Παρά το βαρύ πρόγραμμα, κάνω θετικές σκέψεις για το γυμνάσιο. Περιμένω παρακολουθώντας τα μαθήματα και τους καθηγητές που τα διδάσκουν να αποκτήσω αναλυτικότερες, ουσιαστικότερες, βαθύτερες γνώσεις σε σχέση με αυτές που αποκόμισα από το δημοτικό.Επιπλέον, προσδοκώ στο καινούριο σχολείο να κάνω  πιο σταθερές φιλίες γνωρίζοντας τον τρόπο σκέψης και άλλων ανθρώπων: συμμαθητών, καθηγητών, επιστημόνων. Αναμένω τώρα που μεγάλωσα να κατανοώ πληρέστερα τους άλλους, να τους αποδέχομαι, να συνεργάζομαι μαζί τους, ώστε  να γίνομαι καλύτερος άνθρωπος με ορθότερη στμπεριφορά. Ίσως να βρίσκεις πως περιμένω πολλά από το καινούριο σχολικό περιβάλλον αλλά, αφού εκεί περνάω πολλές ώρες με φίλους και διδάσκοντες, είναι κατά κάποιον τρόπο το δεύτερο σπίτο μου!

Ανυπομονώ να μάθω σύντομα και το δικά σου νέα από το σχολείο.
                                                                                 Με αγάπη/Φιλιά
                                                                                   Α………..
















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου